Friday, December 12, 2008

KENANGANKU BERSAMAMU DI PARIS @K@ PERLIS

huhu...bun..ko punye entry...tlah wat aku pun berpk nak wat bende yang same...ahaks..xpelah...ladies and gentlemen..start ur engines..
anyway anyhow anyroad....
july 2005 - SEMESTER 1...yeah..tarikh keramat...aku dpt tau aku dpt further study kat arau....at first i was like "huh?arau...where the heaven on earth is that place?"..ahaks..biasela..geo fail......then..the day of my departure came.....at that time sum of my frens came...coz most of them already masuk itu matrix maa...well..thanxs for that fwens..ahaha..then..sampai kl..beli la brg2 skit..x bnyk pun..aku bkan kaki shopping..tp..biasela..aku kalo shopping..brg kene mahal..ahaha..skali skala..xpe...then next day..my flight to kedah...alor star...i was like..mesmerized...(bukan happy punye mesmerized la)...more to shock!..coz it was like..everywhere is green...tp ade la jgk development..kire ok la..tarik nafas lega..then went to dis pakcik house...cant remember his name....pakai kete die..then...i drove to perlis....adeh..time driving tu aku start ngalir air mata..because..sepanjang jalan...aku cume nampak pokok..sawah..padi...tu sahaje....im not used to that sit at that time..biaselah....org bandar SRWK...bandar jugak ye kanak2...then..sampai perlis....buat keputusan nak melwt uitm sat.....then dpt panggilan...pg ke kolej pompuan..dahlia..ade sorg ustaz ...RS kat situ..die ajak stay...but...x stay..jst lepak kejap...then blah..pegi rmh arwah uncle sherif...stay sane...yeap..aritu ari sabtu..coz mlm tu sibuk carik kedai nak tgk astro..semate2 tgk af..(yeah...af fanatik)..then the day came....first time kene tinggal sorg2...dah la x kenal sesape...so at first..berkenalan dgn arif n...ahaks..sorry..x ingt name rumate sorg lagi..sorry dude..coz x rapat..aku sebln je stay sane....then habiskan the whole sem bilik fifi.thanxs fren...bnyk gak ar..aku waktu first2 masok..ramai cakap aku sombong..padahal..aku nie pemalu..x brani nak tegur org..biasela..aku kat tmpt org...jadi aku pun mengambil keputusan..nak wat hal sendiri je dlu...tp lame kelamaan...ramai kawan..ingt lagi....pompuan pertame aku kenal is SYAMSIDAR...then boy..then kenal amin mcm tu je..sbb....that nite..die nak sgt topup..luckily aku ade spare coz aku dah start gune bill that time....n yeah..time MMS jgk aku la paling banyak problem..sbb..arau panas gile..aku x biase panas..so tiap2 hari hidung aku mengalirkan darah....almost every hour..nak wat cam mane..bkn salah diriku..sampaikan abg senior suh aku rest je dlm bilik...x payah ikut...ahaha...then bnyk la happen during part 1 gak...everyweekends balik kl..sbb x sanggup nak menderita di arau..ahaha..that time..aku x rapat sgt dgn budak account...tp rapat gile dgn budak civil..zoir...hamzah....faiz...BOTAK MY bestbuddy..ahaha..then hbs sem...dpt result..boleh la...dekan..alhamdulillah...oh yea..lupe...time nie aku dok kolej kempas..kolej pompuan..sbb pink karerrr (aku pnh dtg lambat untuk test bel..nasib bek bel..ahaha...30minit lambat..sbb time tu demam...tapi dgn bangganye..aku buat pun 30 minit je...ahaks)..jap jap..hujung sem aku start rapat dgn Syai @k@ jijah from shah alam..ahaha...n die la kawan baik aku

SEMESTER 2 - start khdpn kat arau blk after 2 bln cuti..time nie aku sbnrnye dpt kolej cendana..tp aku x nak.....sbb bilik 2 org..dgn acap kalut....aku x rapat dgn die..so aku pun pindah ke resak...dok skali dgn paklan..puteh and tad...3 syafiq n 1 aiman...the A.S.S.S ahahaha....time nie...aku still kekal dgn grup B ...dpt lecturer yg best sgt...n yeah..time nie kenal gak sorg bestfren aku...Qamy Banks @k@ Ah bEng..ahah....dok kat resak..aku jrg gak tdo bilik sendiri..sbb panas..n time nie jgk la aku meluahkan segale rahsia yg terpendam dihati..dgn paklan..thanxs paklan...i really appreciate u...sem nie jgk la aku start alami mcm2 masalah....sem nie aku x dpt makan pape..cume sup...tu pun boleh muntah balik..kurus jgk la aku...dlm 20kg hlg camtu...ahahaha..tp utk skejap sahaje...yeah...cite best sem nie..xde sgt...then mase berlalu..final...dpt gak result..dekan skali lagi..alhamdulillah...

SEMESTER 3 - start lagi..part 3...jap..pk sat...yea....part 3 dok kolej damak...sebilik dgn qamy n syai..at last..dpt gak aku sebilik dgn sumone yg sekepale dgn aku..best sgt2...rindu zaman dok kolej....then time nie kalo x silap aku..aku start kenal wanieweng...fiza n aqila..dlu slalu tgk camtu je..x brani tegor..ghupe2nye kawan syai..so start berkwn dgn diorg..sampai skrg....ahaha..miss u all gurls...hmph..wondering..sem 3..ape peristiwa best ek...yes..lupe...sem 3 nie...kitorg wat mcm...jalan2 cari makan sempena sambutan hari raya di perlis....pegi rumah shima.....pastu rumah amin....rumah arip..then rumah arwah pakcik aku....best gak..yela..first time merase convoy ramai2 kat tmpt org....then waktu final..ade gap panjang kalo x silap aku..kitorg dgn jumlah yg RAMAI gile...pegi penang..rmah abg rasyaik aku..ahaha..best2...sbb...aku dpt drive tanpa sbrg masalah..i mean..gune kete amin x silap aku time tu....best sgt2...amin..rindu kat ang..bila ang nak bawak aku stay rmh ang lg..ahaha..matilaa...anyway....bile org dpt pt..aku je sedih..sbb yg len sume berduit..aku je ala2 merenung ditepi jendela..mengenang nasib badan...voley?ahaha...tp xdelah aku kemaruk sgt time tu...mcm..ade duit ade..xde duit biaq pi la.....anyway....dah la..letih aku nak type lg...lgpun komen kang susah..ahaha...katenye...nanti aku sambung balik..makin lame...aktiviti yg aku alami.makin best...nanti lah ..nak cite satu persatu payah...sbb terlalu banyak...

SEBAB TU LA AKU NAK PINDAH SANE BALIK...AKU DAH BIASE KEHIDUPAN SANE..I MISS ALL MY FRENS I HAD KNOWN THERE....PAKLAN..SYAI..QAMY..WANIE..BUN..YONG..FIZA..
HAMZAH..BOTAK..EVELYN..FASHA..WELL..AZEEKA..AMIN..RASYAIK..
KAZ..FAIZ...ARIF...ALI..NAIM...HATTA...AS KECIK..KAK ERMA...ELLE..QAY...SUECHANTEQUE..ABGSYAZWAN STAR...UIH...BNYAK LA..LENGUH TYPE..SAYANG KORANG SUME..RINDU KAT KORG! :((

5 comments:

wanieweng said...

oh aymann~
*terharu*

hope ko dpt tuka!!
best kwn ngn ko!
if dpt tuka s.alam lagi bagus, tp xpe la, utk kebaikan ko, araw lg bagus..kan?
huhuuhu

syafiq said...

aiman..aku terharu!!ko xtulis pon ko knl aku ms part1..ms kesat,...
akan kite sll dok skali..
cpt2 la tuka...

Eim said...

haha..tau xpe.utk kebaikkan aku...ahahah

Eim said...

ahaha..nanti aku edit..sabo sabo

wanieweng said...

muah muahhhh
(drop by)